keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

Minä olen muistanut

Sukka-tourin kakkoskierros meni jo, ja kolmaskin ehti alkaa, joten yritetäänpäs pysyä edes etäisesti aikataulussa blogiraportoinninkin kanssa. Minä nimittäin vastoin omia odotuksiani neuloin myös toisen etapin ohjeen eli I Remembered It Again -mallin. Langaksi valitsin savolaisesta retriitistä hankkimani tummanruskean Kraft Hand-Dyedin BFL Sockin (Trial&Error-versio uudeksi vakioväriksi tulleesta Robustasta). Koska kyse oli yksivärisestä palmikkomallista, valitsi puikoiksi 1,75-milliset ja ryhdyin neulomaan M-kokoa.


Etupuolella on paljon kaikenlaista palmikonkieputusta. Jos kyse ei olisi ollut kisasukista, jotka pitää neuloa täsmälleen ohjeen mukaan, olisin tehnyt vähintäänkin pieniä muutoksia, esimerkiksi neulonut pikkupalmikot kierretyin silmukoin, mutta tällä kertaa mentiin siis ihan speksien mukaan.


Varren takaosassa ja kantalapussa on nurjilla silmukoilla toteutettu salmiakkikuviointi. Vähän eripariselta ratkaisulta se tuntui etuosan runsaaseen palmikointiin verrattuna, mutta nopeuttihan se sentään neulomista.


Kantapäämalli oli minulle entuudestaan tuttu Show-off Stranded Sock -mallista. Kiilalisäykset tehdään kantalapun vieressä ennen kääntämistä ja lisäykset kavennellaan pois käännöksen jälkeen levenevässä kiilassa. Tällainen kantapää on ainakin minun neulomanani varsin avara, eikä istu täysin moitteetta omaan jalkaani, vaikka se rintava onkin.

Sukista tuli kuitenkin erityisesti ihastuttavan langan vuoksi ihan mukiinmenevät. Lankaa kokoluokan 38(-39) sukkiin meni 70 g ja sijoitukseni koheni ensimmäisen etapin sijalta 95 peräti sijalle 82. Kuten sijoituksista arvata saattaa, en työssäkäyvänä ole pystynyt neulomaan arkena kuin muutaman tunnin illassa ja yöneulomiset olen jättänyt muille. Mutta tärkeintähän ei ole sijoitus, vaan kisafiilis, ja se on Tourilla aivan omaa luokkaansa.

1 kommentti:

  1. Teit näistä tosi kivat sukat. Sun värivalinnat sopivat mun silmälle aina niin loistavasti <3
    Naurattaa oikein, kun sun rentoiluneulominen työn lomassa on sata kertaa nopeampaa kuin jollain toisella täyspäiväisesti :-D Sain mäkin nää ajan puitteissa valmiiksi, vaikka vaan niukin naukin. Tosin modasin kuviota vähän, kun en ole kisassa mukana.

    VastaaPoista